عضويت ورود
نام کاربری: رمز عبور:
Tebyan Islamic Propagation Office in Golestan
مقام معظم رهبری
 آرشيو اخبار:
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - Tuesday 22 September 2020
مرکز مشاوره آنلاین

بخش مشاوره آنلاین پورتال به منظور طرح سوالات راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود را در زمینه های مختلف ازجمله مذهبی، خانوادگی و غیره... مطرح کرده و توسط متخصص بررسی و به آنها پاسخ داده می شوند.
برای طرح سوال یا مشاهده ی سوالات دیگران، وارد بخش مشاوره آنلاین شوید.

مشاوره آنلاین

لینک های تصویری

نگاهی به ماموریت ها، وظایف و اهداف اساسی سازمان تبلیغات اسلامی

۱۳۹۲/۷/۱۰ تعداد بازدید: ۱۷۷۲
print

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی.

نگاهی به ماموریت ها، وظایف و اهداف اساسی سازمان تبلیغات اسلامی

نگاهی به ماموریت ها، وظایف و اهداف اساسی سازمان تبلیغات اسلامی
1.    سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی.
2.    زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و تشکیل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها.
3.     تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه های ممکن، با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط.
4.    تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسائی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و ارائه سیاست‌های لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی.
5.    انجام مطالعات راهبردی و بررسی‌های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و طراحی برنامه‌ها و شیوه‌های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش‌های سنتی در تبلیغات اسلامی.
6.    تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی، و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش‌های لازم بویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد.
7.    تلاش جهت هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه‌‌های همگانی و فعالیت مستقیم رسانه ای در صورت لزوم.
8.    شناسایی و معرفی آثار نمونه فرهنگی و هنری، افراد و شبکه‌های تبلیغی- مردمی جامعه اسلامی و تهیه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگی- هنری، در جهت ارائه الگوهای مناسب هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان.
9.    برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال‌تر شدن افراد تاثیرگذار مانند: روحانیون، دانشگاهیان، معلمان و هنرمندان در جهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌های بیگانه.
10.    برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی در برگزاری هرچه بهتر مراسم و شعائر انقلابی و دینی در کشور با مشارکت کلیه نهادهای مردمی و دولتی.
11.    همکاری با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت و نهادهای انقلابی به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی در محیط سازمان‌های دولتی و نهادهای انقلابی.
12.    تاسیس و اداره موسسات آموزشی و مراکز دانشگاهی در جهت تربیت مبلغان کارآمد و هنرمندان متعهد و مربیان دینی.
13.    تاسیس مراکز اطلاع‌رسانی تخصصی، تبلیغی و دینی.
14.    سازماندهی و اعزام مبلغ در سراسر کشور بویژه مناطق محروم با همکاری روحانیت و مردم.
15.    سازماندهی و اعزام مبلغ و مربی دینی به خارج از کشور با همکاری مراجع ذیربط.
16.    هدایت و حمایت انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های اسلامی- مردمی و نظارت بر آنها.
17.    برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغی جهت علاقه‌مندان به فرهنگ فارسی در کشور با تاکید بر خدمات متقابل اسلام و ایران، با همکاری و هماهنگی مراجع ذی‌صلاح.
18.    برگزاری کنفرانس‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاههای بین‌المللی مردمی در کشور به منظور تعمیق و گسترش معارف اسلامی و فراهم کردن زمینه شرکت هنرمندان و شبکه های تبلیغی- مردمی در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی.
19.    انجام همکاری های فرهنگی- تبلیغی با مراکز اسلامی و فرهنگی داخل کشور در راستای اهداف سازمان و به منظور تامین ارتباط افراد و مراکز اسلامی و فرهنگی- مردمی برای تالیف قلوب آنان با هماهنگی سایر مراجع ذیصلاح.
20.    نظارت بر ترجمه متون دینی و تعیین ضوابط و مقررات مربوط به تهیه، ترجمه و انتشار این متون جهت بهره برداری در کشور.
21.    نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و انجام فعالیت‌های قرآنی از طریق تربیت مربی، تدوین جزوات آموزشی، و همکاری با وزارتخانه‌های ذی‌ربط جهت گسترش آموزش و معارف قرآن.




نگاهی به ماموریت ها، وظایف و اهداف اساسی سازمان تبلیغات اسلامی

1-    پیشنهاد سیاستهای کلان تبلیغات اسلامی – مردمی به مقام معظم رهبری جهت تصویب
2-    انجام مطالعات و بررسیهای کاربردی در خصوص مسائل و نیازهای دینی و تبلیغی جامعه اسلامی و طراحی  شیوه های تبلیغی نوین ، فراگیر ، غیر مستقیم و اثر بخش و نیز احیاء روش های سنتی سازگار با موازین اسلامی و    حذف یا اصلاح شیوه های  سنتی نامتناسب با ارزشهای اسلامی
3-    تحقیق و بررسی در خصوص شیوه ها و ترفند های تبلیغاتی سوء و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم جهت خنثی سازی و مقابله با آنها و تنویر افکار عمومی
4-    تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی ، هنری ، آموزشی و اطلاع رسانی تخصصی به منظور تامین محتوا و منابع انسانی لازم
5-    تبیین و شناساندن معارف و ارزشهای اسلامی و نیز مواضع اصولی جمهوری اسلامی برای عموم مردم ، بویژه جوانان ، از طریق تدوین و انتشارات و کتب و انجام فعالیتهای سمعی و بصری و برگزاری سخنرانیهای تخصصی و عمومی با استفاده از فناوریهای نوین
6-    تهیه و ارائه چارچوبها و شاخصهای معرف محصولات مطلوب فرهنگی و هنری و تهیه و عرضه فرآورده های و آثار نمونه فرهنگی و هنری در جهت ارائه الگوهای مناسب به هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان
7-    فراهم کردن شرایط و زمینه های مناسب برای فعالیت افرادو گروههای تاثیر گذار فرهنگی و هنری و ارائه تسهیلات و امکانات لازم برای عرضه آثار آنان درراستای گسترش تبلیغات اسلامی
8-    کمک و همکاری با سازمانها ، دستگاهها و شرکتهای مختلف دولتی و غیر دولتی ، به منظور گسترش و تداوم تبلیغاتی اسلامی در آنها
9-    تاسیس مراکز اطلاع رسانی تبلیغاتی اسلامی به منظور تبیین ارزشهای اسلامی و تحکیم باورهای اصیل دینی مردم و نیز پاسخگوی به سوالات و شبهات آنها
10-    برنامه ریزی ، سازماندهی و پشتیبانی برای اعزام مبلغ به نقاط مورد نظر کشور با اولویت به مناطق محروم و دور افتاده با هماهنگی و همکاری سازمانهای مسئول و ذیربط
11-    اقدام و کمک به برگزاری گردهمایی ها ، جشنواره ها و یادواره ها و نمایشگاههای مردمی و تخصصی بمنظور ترویج و تبلیغ ارزشها و سنتهای اصیل اسلامی
12    -هدایت و نظارت  و عند الا قتضاء پشتیبانی  و هماهنگی فعالیتهای تبلیغاتی و شعائر مذهبی مردم در جهت نیل به تحقق اهداف انقلاب اسلامی
13    – تهیه و تنظیم سیاستهای تبلیغی سازمان ، در چارچوب سیاست کلی نظام و چشم انداز بیست ساله و متناسب با شرایط و اقتضای زمان و فضای اجتماعی وفرهنگی جامعه و اجرای کامل آنها پس از تصویب هیات امناء
14    – تحقیق و بررسی در خصوص شناخت دقیق ادیان مختلف بویژه مکاتب جعلی و استعماری و مقابله علمی ، فکری و ریشه ای با آنها و نیز ارتقاء سطح آگاهی و بینش دینی مردم برای مواجهه استدلالی و منطقی با چنین پدیده های ضد اسلامی  
15    – کمک به تالسیس ، توسعه و تجهیز کتابخانه های مساجد ، حسینیه ها ، مدارس و مراکز آموزش عالی ، تحقیقاتی و نیز مراکز اسلامی و فرهنگی در راستای توسعه تبلیغاتی اسلامی در آنها
16    – جلب مشارکت و هدایت همکاریهای مردمی از طریق صدور مجوز تاسیس و ساماندهی کانون های فرهنگی – تبلیغی ، کانون های قرآنی ، تشکل های مذهبی و انجمن های اسلامی
17    – نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و اهتمام به آموزش همگانی قرآن کریم از طریق ساماندهی و حمایت از تشکلهای قرآنی مردمی  

 

  • - گردآوری: تبیان گلستان
ملاقات عمومی مدیر کل

ملاقات عمومی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان

هرهفته روزهای سه شنبه


ارتباط مستقیم با مدیر کل
از طریق پورتال

 

کنگره شعر اهل بیت (ع...

برگزاری کنگره شعر اهل بیت (ع) در گلستان

 

مسابقه ویژه

برای شرکت در مسابقه

جشنواره قرآنی آوا ها و

نغمه های قرآنی 

از دکمه زیر استفاده کنید 

 

 

برای شرکت در مسابقه

مهمانی لاله ها

از دکمه زیر استفاده کنید

 

 

 

                                                                         برای شرکت در مسابقه

مسابقه حضرت امام خمینی(ره)

از دکمه زیر استفاده کنید 

  

 

برندگان مسابقه 30 روز رمضان